Antické Atény

Autor: Vladimír Linhart | Martin Linhart
Fotografie: Vladimír Linhart | Martin Linhart
Štítky: 2000 | Atény | UNESCO | Řecko

Hned ráno jedeme metrem pod Akropoli do stejně pojmenované stanice. Vstup je mastný 1000DRS. Areál Akropole je hodně opravený a podle nás ztrácí svůj starověký nádech. Začíná se stávat takovým Disneylandem a pravděpodobně vše směřuje k tomu, aby Akropole zazářila novotou až tu budou olympijské hry v roce 2004.

Střídání stráží před řeckým parlamentem. Atény, Řecko.

Po prohlídce Agory (600DRS) jdeme do uliček města. Jedna cikánka nám tu nabízí ubrus se slovy "Mama, thank you, present". Je jasné, že bychom měli něco přivést, nějaké ty suvenýry :-) Ceny ale šroubuje na neuvěřitelných 25000DRS. Tolik nemáme ani omylem a nabízíme jí 5000DRS. Zalomí rukama a ukazuje na miniaturní ubrousek, který má podle ní cenu 5000DRS. Když už odcházíme, začíná rychle snižovat cenu velkého pěkného ubrusu na 11000DRS. My musíme trvat na 5000 DRS. Výsledná cena je 5500DRS :-) Jsme spokojeni, ale pravda je, že skutečná cena bude asi ještě menší.

Erechtheion, Atény, Řecko

Touláme se po Athénách, procházíme se krásnou botanickou zahradou a pro jistotu ještě měníme posledních 100DM. Večer vyrážíme do centra na pořádnou večeři - dáváme si kuřecí souvlaki za 1600DRS. Zajímavá je pro nás kultura stravování. Na stůl nám dávají igelitový ubrus a hranolky nám sypou přímo na něj, na talíři máme jen maso a zeleninu. zajímavá restaurace :-)

Po večeři se pomalu vracíme do našeho kamrlíku v hotelu Boston o rozměrech 4krát 2 metry. Jedno okno vede na nefunkční, jako sklad používané, schodiště a druhé rovnou do zdi. V mé posteli je navíc dolík ve tvaru člověka, jako by tam někdo umřel.

Poslední den vychází perfektně na neděli, kdy je vstup do národního muzea zdarma. Metrem jedem na náměstí Syntagma a jdeme koukat na slavnostní střídání stráží, které bude v 10:45.

Potom už míříme rovnou do Národního Muzea. Dnes se poprvé zhoršilo počasí a tak jsme rádi, že jsme si muzeum naplánovali až na závěr. Po prohlídce jsme si v místní kafeteríi vybíráme 4 krásné zákusky, ale ve chvíli, kdy na mne prodavač vybaluje neskutečnou sumu 7800DRS, dělám, že mu nerozumím!!! V ruce mám pouze 5000DRS, víc nemáme!!! Volám Martina, bych mu ukázal ta úžasná čísla. Nakonec si bereme jen dva košíčky za 2800DRS a naštvaně si jdeme sednout.

Téměř úplně obnovený Hephaistův chrám - Agora.

Z muzea jdeme rovnou na zastávku busu E91 na náměstí Omonia. Po více než hodině čekání nám nějaký dobrý muž říká, že odsud to na letiště nejede. Doporučuje jet na stanici metra Dafni a až pak autobusem.

V 15:00 vysedáme na letišti. Mezitím však přišla silná bouřka a lety jsou zpožděny, tak se alespoň pokoušíme spát. Po 6 hodinách letíme domů.

Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko Atény plné antických památek, Řecko