Pyramidenspitze v Krotkém Císaři

Autor: Vladimír Linhart
Fotografie: Vladimír Linhart | Jiří Pětioký
Štítky: 2012 | Kaisergebirge | Pyramidenspitze | Rakousko

Na neděli jsme si vybrali snazší kopec, tentokráte v Krotkém Císaři, který leží asi 10km autem severně od vyššího Divokého. Zahmer Keiser je rozlohou podstatně menší a nejvyšší vrchol leží těsně nad 2000m.

Začátek výstupu

Přejeli jsme do vesníce Durcholzen a vyjeli vozem podél sedačkové lanovky až nahoru. Ještě jsme se místních zeptali, zda se odsud jde na Pyramidenspitze a za poslechu disko hitů linoucích se z chaty na vrcholu lanovky jsme usínali. Kolem půlnoci začali opilí Rakušáci oslavovat i venku, přísahal bych, že jsem zaslechl hajlování.

Ráno jsme přeparkovali, protože jsme stáli na soukromém parkovišti a vyrazili směr Jofenalm. Cesta vedla do příkrého kopce a po 500m stoupání jsme byli na místě. Dále jsme pokračovali na Winkelalm. Podivné bylo, že jsme stejně prudce sestoupali oněch 500m. Pochopili jsme, že spát u lanovky nebyl dobrý nápad, měli jsme jet o jednu silničku dál a mohli jsme se přechodu kopce vyhnout.

Zhruba v polovině feraty na Piramidenspitze

Po 2 hodinách chůze tedy začínáme standardní trasu výstupu. Podél sněhových polí v úmorném vedru stoupáme až k začátku feraty. Je to pouze obtížnost B (lehká), nebral jsem si ani feratový set. Jirka ho sice táhne, ale není důvod ho nasazovat. Pohodlnou a pohlednou feratou dorážíme po zhruba hodině na vrchol Pyramidenspitze. Odtud se můžeme podívat na Wilder Kasier z druhé strany. Bohužel se nedá k autu dostat jinudy než stejnou cestou jakou jsme přišli. Sestup je bez problémů. Jirka zpátky v Durcholzenu vyjíždí lanovkou za 5 euro pro auto.

Vrchol Piramidenspitze

Využíváme parádního počasí zajíždíme k jezeru Walchsee. Přestože leží ve výšce 668m, jeho blankytné vody mají kolem dvaceti stupňů. Ideální na ochlazení a smytí potu. Většinou postarší dovolenkáři nás sledují z přeplněných kaváren na břehu jezera u koupaliště. Pak už valíme domů a po 6 hodinách jsme v Praze. Výbava na tento snadný výstup není potřeba žádná. I pětileté děti jsme potkali.

Tady jsme spali u lanovky kravky po močení v expozici dolů sníh pomáhal Nad sněžným polem, začátek feraty Panoramata, wilder vystrkuje hřebínek jediný žebřík na cestě, těsně pod vrcholem vrcholovka 1998m vrcholové panorama vrcholové panorama vrcholové panorama zpátky dole na cestě odkud se normálně vyráží kus po sněhu a nahoru panorama panorama